7 tips voor internationaal marketing- en reclamesucces
Marketing en reclame zijn twee van de belangrijkste aspecten van elk bedrijf. Immers, zonder marketing zouden potentiële klanten nooit weten van uw producten of diensten, en zonder reclame zouden ze nooit een reden hebben om ze te kopen. Wanneer een bedrijf wereldwijd uitbreidt, moeten marketing- en reclame-inspanningen zorgvuldig worden gepland om rekening te houden met culturele verschillen.
Hier zijn 7 tips voor succes:
1. Maak een internationale bedrijfsanalyse.
Voordat u uw bedrijf wereldwijd uitbreidt, is het belangrijk om de markt die u betreedt te begrijpen. Dit omvat onderzoek naar de lokale cultuur en het gedrag van klanten. Wat zijn de koopgewoonten van uw doelmarkt? Waar hechten zij waarde aan? Wat motiveert hen? Door deze vragen te beantwoorden, kunt u een marketing- en reclamecampagne opzetten die aanslaat bij uw publiek.
2. Maak een internationaal bedrijfsplan.
Zodra u uw onderzoek hebt gedaan, is het tijd om een plan te maken voor uw wereldwijde uitbreiding. Dit plan moet uw marketing- en reclamebudget bevatten, evenals uw doelen en doelstellingen. Zonder een plan is het gemakkelijk om te veel uit te geven of uit koers te raken.
3. Begrijp de cultuur en het gedrag van de klant.
Zoals hierboven vermeld, is het belangrijk om de cultuur van uw doelmarkt te begrijpen voordat u een marketing- en reclamecampagne lanceert. Wat zijn hun waarden? Wat vinden ze beledigend? Welke taal spreken ze? Door de tijd te nemen om uw publiek te leren kennen, kunt u een campagne creëren die bij hen aanslaat.
4. Vind de juiste internationale uitstraling voor uw merk.
Afhankelijk van je merk moet je misschien aanpassingen maken voor verschillende markten. Als uw merk bijvoorbeeld jeugdig en hip is, vertaalt het zich misschien niet goed in een meer traditionele markt. Het is belangrijk om een internationale look te vinden die uw merk goed vertegenwoordigt en uw doelmarkt aanspreekt.
5. Werk samen met lokale partners.
Wanneer u uw bedrijf wereldwijd uitbreidt, is het belangrijk om samen te werken met lokale bedrijven. Zij kunnen u helpen door het culturele landschap te navigeren en offensieve misstappen te vermijden. Deze partners kunnen ook waardevolle inzichten verschaffen in de lokale markt.
6. Doe een internationaal zoekwoordenonderzoek
Het selecteren van de juiste trefwoorden en het ontwikkelen van een individuele trefwoordenset voor elk doelland is een enorme uitdaging. Uiteindelijk moet u rekening houden met de perspectieven en belangen van een heleboel mensen en belanghebbenden en tegelijkertijd rekening houden met wereldwijde markten, zoekgedrag en taalkundige kenmerken en bijzonderheden.
Om het volledige potentieel van de doelmarkt aan te boren en de taal van hun doelgroep te spreken, is het belangrijk dat bedrijven zich wenden tot SEO-specialisten die de doeltaal als moedertaal hebben, of die zich bewezen hebben in SEO voor een internationale markt.
7. Vertaal al uw content en reclamemateriaal
Wanneer u uw bedrijf wereldwijd uitbreidt, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw marketing- en reclamemateriaal allemaal wordt vertaald. Dit kan een uitdaging zijn, aangezien het vaak om enorme aantallen pagina’s en teksten gaat. Werken met een efficiënte vertaaltool zoals Clonable kan ervoor zorgen dat uw materiaal snel en zo nauwkeurig mogelijk wordt vertaald, zonder er enorm veel tijd en geld aan kwijt te zijn. Laat vervolgens een native vertaler de belangrijkste automatisch gegenereerde teksten nakijken, om zo de kwaliteit te garanderen die u nodig heeft voor internationaal succes.