Wilt u uitstekende internationale klantenservice bieden? Hier zijn 8 tips om u op weg te helpen!
Het is duidelijk dat klantenservice van groot belang is voor elk bedrijf. Het is echter nog belangrijker om een uitstekende klantenservice te bieden wanneer u te maken hebt met klanten uit de hele wereld. Dit is immers een markt met specifieke behoeften en eisen, en het is van groot belang om hier goed op in te spelen om te zorgen dat uw internationale klanten tevreden zijn. Er zijn een paar extra overwegingen waarmee u rekening moet houden als het gaat om het bieden van internationale klantenservice. Hier volgen 8 tips om u te helpen hierin succesvol te zijn:
1. Vertaal en lokaliseer uw content
Een van de belangrijkste dingen die u kunt doen om geweldige internationale klantenservice te bieden, is het lokaliseren van uw inhoud. Dit betekent gewoon vertalen in verschillende talen. Het betekent ervoor zorgen dat de inhoud relevant en nuttig is voor klanten in verschillende landen en culturen. Alle website content kunt u eenvoudig met Clonable vertalen.
2. Huur internationale klantenservicevertegenwoordigers in
Een andere manier om een goede internationale klantenservice te bieden, is door vertegenwoordigers van de klantenservice aan te nemen die vertrouwd zijn met de culturen en talen van uw doelmarkten. Op die manier kunnen ze uw klanten gemakkelijker begrijpen en met hen in contact komen.
3. Gebruik Google Analytics om uw internationale klantenservicebehoeften te bepalen
Google Analytics kan een waardevol hulpmiddel zijn om de behoeften van uw internationale klanten te begrijpen. Door te kijken naar zaken als uit welke landen ze komen, welke taal ze gebruiken en op welke pagina’s ze de meeste tijd doorbrengen, kun je een beter idee krijgen van welke veranderingen je moet aanbrengen in je klantenservice strategie.
4. Gebruik dure native vertaaldiensten waar het absoluut noodzakelijk is
Soms als het nodig is, kan automatische vertaling de klus net zo goed klaren. Dus, tenzij je te maken hebt met iets dat absoluut perfect moet zijn, is het niet nodig om de bank te breken.
5. Internationale klantenservice uitbesteden
Outsourcing is een geweldige manier om een uitstekende internationale klantenservice te bieden zonder dat u een heleboel nieuwe klantenservicemedewerkers hoeft aan te nemen en op te leiden. Er zijn een aantal bedrijven die gespecialiseerd zijn in het verlenen van klantenservice aan bedrijven met internationale klanten.
6. Gebruik AI-vertaalsoftware voor uw service mails
Als u op zoek bent naar een manier om geweldige internationale klantenservice te bieden zonder veel geld uit te geven, moet u overwegen om AI-vertaalsoftware te gebruiken voor uw ondersteuningsmails. Dit soort software is ontworpen om snel en gemakkelijk nauwkeurige vertalingen te leveren.
7. Gebruik sociale media
Sociale media zijn een uitstekende manier om in contact te blijven met internationale klanten. Zorg ervoor dat u op de belangrijkste sociale mediaplatforms aanwezig bent en dat u deze in verschillende talen beheert. Zo kunt u uw internationale volgers op de hoogte houden van aanbiedingen, nieuwe producten en andere belangrijke updates.
8. Bied chat en videobellen aan
Maak gebruik van live chat- en e-mailondersteuning. Dit biedt internationale klanten de mogelijkheid om snel en gemakkelijk contact op te nemen met uw klantenservice, ongeacht hun locatie. Als u een persoonlijk gesprek wilt voeren met uw internationale klanten, bied dan videobellen aan via een tool zoals Skype of Zoom. Zo kunt u uw klanten helpen op een manier die voor hen het meest comfortabel is.